Hogyan szerezz álommelót blogolással?

by - 03 november

Személyes márka építési tanácsadásról hallottatok már? László Móninak, a personalbranding bloggerének előadásán jártam, aki a blogolást, mint az én márka fejlesztésének egy lehetőségét mutatta be. Tanultunk sok hasznos dolgot blog írásról, kapcsolatépítésről, önismeretről, karrierről. 


Blogod legyen az ajánlóleveled

Itt egyszerűen arról van szó, hogy ha van egy álmod, amit szeretnél megvalósítani, amivel a jövőben szeretnél foglalkozni, annak megalapozhatod a sikerét, ismertséget szerezhetsz egy jól irányzott bloggal. 

Miről blogolj?

Először is ki kell tűznöd egy szakmai célt. Tudnod kell mit szeretnél elérni a bloggal. Aztán találnod kell egy témát, ami megfelel a bűvös hármasnak! 

Olyan kell, amit szeretsz, amiben jó vagy és amiért még fizetnek is. 

A fotót az előadáson készítettem. :)

Önismeret

Ahhoz, hogy elérd a sikert, fontos, hogy olyan témát válassz, ami érdekel. Amit teljes mértékben a magadénak érzel és akkor is hajlandó vagy róla legalább heti két posztot írni, ha egy forintot sem keresel vele. 


Hitelesség

Hogy hiteles maradj, megint egy bűvös hármas kell. Azt tedd, amit mondasz. Azt mond, amit teszel. És végül, mások is azt gondolják rólad. Erre is jó a blog, hisz így nem neked kell bizonygatnod, hogy ebben jó vagy, maga a blogba fektetett rengeteg időd és munkád mutatja meg, hogy elkötelezett vagy a téma iránt. 


Mennyit kereshetsz a blogoddal?

Azt már korábban is tudtam, hogy az amerikai blog álom is, csak Amerikában működik, de ebben most Móni is megerősített. A blogolásból nem ott és nem akkor lehet pénzt keresni, mikor azt gondolnánk. Nálunk sajnos nem úgy működik, hogy a blogon megjelenő hirdetésekből meg lehetne gazdagodni, mivel kicsi hozzá a piac. Itt kell egy termék vagy szolgáltatás, amit később el lehet majd adni. A bloggal ismertséget, vevőkört, szakmai elismerést szerezhetünk, ami majd a későbbiekben hozzásegít az álommunkánkhoz. 


Hogy működik ez a gyakorlatban?

Tegyük fel, hogy szeretnénk sikeres, személyi edzők lenni. Tudjuk, hogy edzőkkel ma Dunát lehet rekeszteni. Viszont, ha már szereztünk egy ismertséget a bloggal (amiben pl: beszámolunk az étrendünkről, edzésprogramokról), és mi vagyunk "AZ EDZŐ", akit meghívtak már fitness napokra, szerepelt egy-két cikkben, akkor már is több vendéggel számolhatunk. Így térül meg végül a blogba fektetett munkák.


Bírod a kritikát?

Ha meg van a cél és valóban arra koncentrálsz, már semmi nem tántoríthat el tőle. Gondold végig, hogy kiknek a véleményére támaszkodhatsz és figyelj is az ő tanácsaikra. Ha nagyon nem bírod a kommentelőket, tilthatod a kommentelést a blog alatt, vagy szűrheted kicsit azzal, ha csak névvel (pl: Facebook profillal) engeded a hozzászólást. A sértődött visszaszólások viszont sehova nem vezetnek. Tilts vagy szabályozz, de ne rontsd a hírneved.

Kapcsolat építés

Nem csak az fontos, hogy ismerd a közönséged, de az is, hogy képben legyél a versenytársaiddal. Légy jelen eseményeken, építsd a kapcsolataidat online, légy jóban a többi bloggerrel, mert a jó viszonnyal, kölcsönösen jól jártok.


Hol kezdj blogolni?

Móni többször is említette, hogy nagyjából mindegy, ez inkább technikai kérdés. A lényeg, hogy figyelemre érdemesnek kell lenned. Az mindegy, hogy blog.hu-n, Pinteresten, Linkedinen vagy egy Facebook profilon építed a személyes márkád, sőt az sem számít, hogy álnéven, vagy a sajátodon blogolsz. A lényeg a tartalom és, hogy találd meg a szaktudásod és a közönséged metszetét. Maradj hiteles és posztolj rendszeresen. 


Remélem hasznos volt számotokra az összefoglalóm erről a klassz előadásról, amit ez úton is köszönök a szervezőknek és az előadónak.

Ha tetszett a bejegyzés gyertek Facebookra>>> 



és lájkoljátok a #BudapestIngyen táblánk is Pinteresten>>>, hogy ne maradjatok le, az ilyen hasznos programokról sem. Akinek pedig van tudatos életmóddal kapcsolatos vagy vegán témájú blogja, nyugodtan linkelje be hozzászólásban, hogy elindulhasson akár egy együttműködés vagy eszmecsere közöttünk.



You May Also Like

0 megjegyzés