Valentin Napi Cukormáz

Ígértem Nektek rózsaszín ködös szerelmesek napi szappan bejegyzést, így most bemutatom a legújabb azorubinnal színezett alkotásokat. Én személy szerint imádom a cukorka színeket, így valószínűleg kísérletezek majd még ezzel a színezővel.


Engem a mostani színösszeállítás a gyümölcsjoghurt színeire emlékeztet, ami nem csoda, hisz joghurtok színezésére is használják ezt a színezőt, ezért is neveztem el őket joghurt színű szappannak. Ezt a színt egy késhegynyi azorubin porral, más néven karmazsinnal értem el, ami számomra sokkal szimpatikusabb mint a kármin, ami szegény kis bíbortetű porrá őrölve. A bíbortetűt is használják lekvárok, joghurt színezésére, sőt a boltban kapható hagyományos ételfesték is a kármintól (bíbortetűtől) vörös, így én örülök, hogy megvan a humánusabb alternatíva erre a gyönyörű színre az azorubin formájában.


Szappan Recept:

Természetesen most is tudatos recept alapján dolgoztam, így semmi állati- vagy pálmazsír. Nem is értem, hogy szereti valaki halott állatok zsírjával szappanozni magát. A recept most is teljesen vegán, így természetesen állatok anyateje vagy abból készült joghurt sem került bele.


- 400g olívaolaj
- 300g napraforgóolaj
- 290g kókuszvaj
- 10g kakaóvaj (1 kanál, mikrózás után adom hozzá mert hőérzékeny)

- 300g víz (30%, ha hígabban szeretsz önteni emeld feljebb)
- 140,5 g NaOH (5% SF)

- 2 késhegynyi azorubin por


Az olajakat felmelegítem mikróban és mikor 50°C alá hűltek, hozzá keverem a kakaóvaj pasztillákat. Bár gélesedésnél a massza úgyis 70-80 °C-ra is felmelegszik, már megszoktam, hogy mindenből külön veszem a hőérzékenysége miatt. Ha a lúgos folyadék is lehűlt 45°C körülire, egy evőkanálnyi vízben elkeverek 1 késhegynyi azorubin port, majd a folyadékot és a színezéket is az olajokhoz öntöm és botmixerrel pudingos állagúra mixelem.


Ez egy nagyon halvány rózsaszín lett, amit beleöntöttem a tömb aljába és a szív alakú, meg a habcsók formába, ami végül szinte csak krémszínű lett. A maradék masszába belemixeltem fél késhegynyi azorubint vízben oldva és felet csak por formájában, ettől lettek a pöttyök. 


A tetejére a sötétebb masszát középre öntöttem egy sávba, majd végtelen jeleket rajzoltam bele egy pálcával, hogy érdekesebb legyen.


A tömbbe öntött massza gélesedett és ez ovális foltot hagyott a közepén, így itt rózsaszínűbb lett a szappan. 


Nektek, hogy tetszik ez a színösszeállítás? Szeretitek az ilyen nagyon csajos színeket?


Ezek a szappanok hideg eljárással készültek, így most egy hónapig érnek majd egy jól szellőző papírdobozban és csak utána lesznek használhatók. Ha szeretnétek értesülni a következő tudatos szappanreceptekről, akkor iratkozzatok fel Rendszeres Olvasónak bal fent, az oldalsávon. Megosztásnak, kommenteknek mindig nagyon örülök. Bejelentkezés nélkül is megírhatjátok, Nektek, hogy tetszik?

Itt még több szappansüti receptet találtok>>>

15 megjegyzés:

  1. nagyon guszta lett legszívesebben megenném őket :D

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Köszönöm Leila, örülök, hogy tetszenek. :) Egyébként, ha van bármilyen elképzelésetek, milyen szappan designt próbáljak megvalósítani legközelebb, akkor várom az ötleteket, akár színösszeállítás terén is, itt kommentben. :)

      Törlés
  3. Tudatos szappanrecept? Azofestékkel? Jáááj

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tudatos szó nem egyenlő a natúrral. És igen, ez egy sok szempontból tudatos recept. :)

      Törlés
  4. A hideg eljárásos szappanok biztonságos érési ideje 6 hét. Az legalább 2 héttel több, mint az egy hónap.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez szappanrecepttől is függ Ildikó, de többnyire elég nekik a 4 hét. :) Az elszappanosodás már hamarabb is lejátszódik, valójában a száradás miatt érdemes várni. Minél tovább érik egy szappan, annál lassabban kopik majd a használat során. :)

      Törlés
  5. "Az azorubin egy piros színű mesterséges élelmiszer-színezék. Általában a dinátrium-sóját használják. Színe piros vagy gesztenyebarna. Az élelmiszerek előállítása során általában erjedést, vagy forrást követően használják."
    Természetes?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Efery!

      Honnan vetted, hogy természetes? Mert én ilyet biztosan nem állítottam. :)

      Törlés
  6. Helyesen titán-dioxid, bár a tudatos recepttel ami semmilyen állati eredetű dolgot tartalmaz, lássuk be elég nehéz igazán jó szappant készíteni. Van 1-2 szabály amit nem érdemes feszegetni, ilyen az 50% folyékony olaj és 50 % szilárd zsír-vaj arány. Persze lehet eltolni, de ott más taktikákat szoktunk alkalmazni, hogy ezt ellensúlyozzuk. Tehát csak kókusz, mint szilárd vaj rész... háááát... 20 % körül szoktam tartani a szárító hatás miatt. Ha ki kell zárni a pálmát, a vajat, stb, marad még a mangóvaj esetleg és a kanálnyi kakaóvajat is bátran lehetne emelni, bár a hatása hasonló a kókuszéhoz, magas százalékban száríthat. A folyékony olajok terén is tennék bele más olajokat, szőlőmag, mandula, rizskorpa? Ezen felül a folyadék alapját vizen kívül és állatok anyatején kívül szolgáltathatják magtejek is, amikkel azért megközelíthető az egyébként méltán híres kecsketejes szappanok minősége. (zatej, rizstej, mandulatej) De gondolom tudatos szappankészítőként, ezeket Te is pontosan tudod, mint ahogyan azt is, hogy a kakaóvaj a mikróban is hőérzékeny, sőt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Amanda!
      Ha receptet szeretnél alkotni, küld be a blogon kiírt szappanrecept pályázatra, vagy használj egy erre megfelelő fórumot. :)

      Törlés
  7. Sziasztok Lányok!

    Az azorubinnal nekem semmi bajom, ha ti nem kedvelitek ne használjátok. :) Nem tudom hol olvastátok, hogy ez egy természetes színező, mert én ilyet nem írtam. :) Átnézhetitek a joghurtok dobozait, lekvárok üvegeit, üdítős flakonokat és minden más színezett élelmiszer összetevő listáját és kikerülhetitek a mesterséges színezőket, de ez szinte lehetetlen. Vagy elhagyhattok mindennemű gyógyszert, mert szinte az összes tartalmaz titán-dioxidot, de ez is lehet a részetekről egy döntés természetesen, ha titán-dioxid mentesen szeretnétek élni.

    Ha nektek nincs bajotok a bíbortetű tetemével, mert az számotokra a természetesebb megoldás, akkor használjátok azt, azzal is működni fog a recept valószínűleg. :)

    A kókusz és kakaóvajat együttesen is max 30%-on érdemes tartani, ezért nem haladja meg ezt az értéket ez a recept sem. :)

    Amanda van kókusztejes recept is a blogon. :) És írtam, hogy a kakaóvaj hőérzékeny, így nem értem mire írod.

    A szappanokat egy hónap múlva fogom kipróbálni először, de mivel ez már egy kipróbált recept, tudom róla, hogy nem szárít. :)

    További jó olvasást és szép napot nektek.

    VálaszTörlés

Keresés ebben a blogban

További bejegyzések