Kémiai Hámlasztás Tudatosan

„Első reggel rohantam a tükörhöz, mert az arcom tapintásra, mint a baba popsi. Azt nem mondom, hogy ránézésre is hibátlan, de tapintásra annyira finom puha volt, hogy mindenképp érdemes kipróbálni.”- Facebookon többször is jelentkeztem a hámlasztó teszt alatt>>>

Végül  az egy hét helyett, két héten át tartottak ki a Paula's Choice mintáim, így gondoltam megadom az esélyt, hogy dupla időn át bizonyítsanak. Ebben a bejegyzésben leírom a tapasztalataimat, hogy egy kicsit segítsek Nektek a tudatos döntésben, ha CF kozmetikumot kerestek.
Már részleteztem, miket választottam és mit ígérnek a termékek>>>
Miért a Paula’s Choicera esett a választásom?

Ez előtt még sosem használtam kémiai hámlasztót. Azért erre a márkára esett a választásom, mert Magyarországon is könnyen beszerezhető, állatkísérlet-mentes és a termékeik nagy része vegán (tehát nem tartalmaz állati eredetű összetevőket). Mivel  én csak ebben az esetben tudok valóban kegyetlenség-mentesnek(CF) nevezni egy terméket, így természetesen csak a vegán kínálatból válogattam. Ebben segítségemre volt ez a feketelista, a NEM vegán termékeikről.


Első benyomás

A webáruházuk könnyen kezelhető és átlátható, a termékek csomagolása letisztult (ránézésre patikai), viszont nekem túl egységes, így nehéz megkülönböztetni, vagy visszaemlékezni rájuk. Ebben a hosszú, angol nevek sem könnyítik meg a dolgunkat, de nagyon jól le van írva melyik termék mire, kinek való, sőt összehasonlító tájékoztatók is vannak, melyek megkönnyítik a döntést. Mikor először kibontottam egy mintát, meglepődtem, hogy végre valaminek, normálisan letéphető a sarka, nem kell ollóval bontani.
Érdemes előbb a mintáik között körülnézni>>>

Félelmek/ tévhite

Először is megnyugtatni szeretnélek benneteket, nem fog láthatóan hámlani az arcbőrötök, mint a fiatalító tévéműsorokban. Az otthoni hámlasztás nem ilyen drasztikus, inkább úgy képzeljétek el, mint egy este használható krémet, ami úgy hat mint egy bőrradír, csak kíméletesebb, hisz nem kell dörzsölni. Nem fáj, nem csíp, nekem nem is húzódott, szóval semmi kellemetlenről nem tudok beszámolni.

Tehát ilyenre, ne számítsatok!
Miért döntöttem a rutinom bővítése mellett?

Először is szeretettek volna, vegán kozmetikum tesztet. Az én rutinom ehhez, nagyon egyszerű és natúr, bár nem vagyok kemofób, de semmivel nem volt hatásosabb sajnos, mikor roskadozott a polc a bolti „csodakencéktől”. Másrészt hiába tisztult rengeteget az arcom, mióta növényi étrendre váltottam, a pattanások nyomai és az egyenetlen arcbőr, nem múlik el magától, így jött a hámlasztás a képbe.


Hogyan kell kémiai hámlasztót használni?

A leírás szerint az esti rutinodba illeszthető, ami nálam így nézett ki;

- sminklemosás> növényi olajjal

- arcmosás> az aktuális kedvenc szappansütimmel

- tonizálás> rózsavízzel áttörlöm az arcom (ha épp nem vagyok rá lusta)

- hámlasztó> BHA-t és 5% AHA-t akár minden nap lehet, 10% AHA max heti kétszer

- hidratálás> ez az amit én este, meg semmikor nem szívlelek túlzottan (nem szeretem a krémet az arcomon, éjjel főleg semmit nem szeretek rákenni), ha úgy érezném száraz, sheavajjal bekenem néha; az olaj nem hidratál de segít megakadályozni a kiszáradást

- reggel: legalább 15 Spf fényvédős krém kötelező a hámlasztás alatt

Hámlasztás nincs fényvédelem nélkül!

Hámlasztás alatt kötelező nappalra fényvédőt használni, így természetesen én is szorgalmasan bekentem az arcom alapozás előtt, minden nap. A PC fényvédős hidratálók nagyon hígak és tényleg könnyen beszívódnak, én ennek ellenére sem szeretem, hogy krémeznem kell az alapozás mellett.

Láthatjátok, elég folyós, könnyed az arckrém.

Számomra a megoldás egy fényvédős alapozó lenne, ha bárki tud ilyenről vegán változatban, ne tartsa magában.

RESIST Daily Pore-Refining Treatment 2% BHA

Azt a terméket választottam, ami mindent ígér, így univerzális a PC hámlasztók közül. Férfiaknak és nőknek egyaránt ajánlják. Teljesen víz állagú, mert ez a leghatékonyabb formula. A BHA elméletben a mitesszerek, pattanások és a tág pórusok csodaszere.

Sorry, fordítva volt perforálva a minta.
Hogy könnyes búcsút vettem e a két hét alatt a komedoktól? Sajnos nem, de azt el kell mondanom, hogy a láthatóan fekete pöttyök jelentős része eltűnt, főleg az orrom környékéről. Egy kozmetikus mondta nekem, hogy a mitesszer attól tűnik el, ha ő kitisztítja és ez való igaz, de mégis csak szebben mutat az ember lánya, a fekete kis pontok nagy része nélkül. Talán ha tovább tesztelném...de most csak erről a két hétről tudok nyilatkozni. Azt sajnos nem mondhatom, hogy felhagytam az alapozóm használatával a 2 hét után, mert sem pattanás, sem mitesszer mentesnek nem mondhatom ezt az időszakot.
Az alapozás után viszont szebb volt az eredmény, hisz a száraz részeket nem emelte ki.
Első BHA hámlasztás

A folyékony formula számomra nehezen kezelhetőnek bizonyult. Nem tudom az eredeti kiszerelésben praktikusan oldották e meg, de itt vagy pazarolni kell és egy vattakorongra önteni, vagy közvetlenül az arcodra, mert a kezedből ez kifolyik.

Mielőtt felkentem volna a BHA-t vártam 15 percet, hogy  a bőrömnek legyen ideje visszaállítani a ph értékét, a többi kozmetikum után. Így tud leghatékonyabban működni a hámlasztó és az is segít neki, ha negyed órát utána is várunk, mielőtt bármi mást kennénk az arcunkra, de lemosni nem kell. Én odakészítettem az éjjeli szekrényre az arckrémet, hátha húzódik majd a bőröm, de erre nem volt példa, pedig majdnem minden nap hámlasztottam 2 héten keresztül. Ha bármilyen látványos hámlást tapasztaltok, ritkítsatok a gyakoriságon, az én bőröm egyáltalán nem volt rá érzékeny.

Senki nem szereti a bőrhibáit mutogatni, de úgy gondoltam, döntsétek el magatok,
hogy szerintetek hatásos volt e a 2 hetes, szorgalmas, PC hámlasztásom.
5% AHA

Ez a hámlasztó bizonyult számomra a legkellemesebbnek. Ennek inkább zselés állaga van, így könnyű felkenni. Ez a legkevésbé ragacsos utóérzetű ( bár ezt nem róttam fel máshol, mert minek tapogatná az arcbőrét valaki éjjel). Ez is illatmentes, mint minden PC termék. Ez olyan tulajdonság, amire sokan nem tudják, hogy vágynak, pedig annyira jó. Tudom, hogy szeretitek az illatokat, mert a leggyakoribb kérés, hogy illatosítsam a szappansütiket, amit nagy ritkán meg is teszek a kedvetekért, de az illatanyag minden esetben egy plusz irritáló összetevő (akkor is ha természetes).


10% AHA

Ezt hagytam legutoljára, mert az a legerősebb és olvastam, hogy lehet még csípni is fog. Nem csípett, meg sem éreztem. A bőröm nem lett érzékenyebb a hámlasztástól,  nem pirosodott ki. Este már egy divat shown vettem részt, úgyhogy tényleg nem kell tartani a hámlasztóktól, de ne feledjétek…fényvédelem (minimum 15SPF).  Az AHA, a ráncok, foltok ellenszere, ami azt ígéri, egységesebbé teszi a bőrképet. Hogy kukában landolt e az alapozóm a kitartó hámlasztás után? Nem, de jobb is, ha reális elvárásokkal érkeztek a webáruházba. 


Viszont sokkal szebben terült a bőrömön, nem voltak száraz részek, amit kiemeljen, de csodaszerek nincsenek, kívülről, kencékkel csak tünetet lehet kezelni. Az aknémmal a növényi étrend tett csodát, az előtt hiába kilincseltem a bőrgyógyásznál évekig és hiába kentem rá az aktuális „szuperkencét”. A vegánság előtti bőrömről szerencsére nincs képem, de talán el sem hinnétek mennyit javult. A bőrképet pedig az alapozó teszi  nálam teljessé, de amint lesz rá keret, jöhetnek a kegyetlenségmentes hámlasztók hosszabb távra.






Nem fogok kegyet képeket mutogatni Nektek állatkísérletekről. Keressetek rá, és ha nézni sem bírjátok, miért használnátok? A pénzetek egy szavazat, voksoljatok tudatosan, használjatok vegán kozmetikumokat.


Iratkozzatok fel rendszeres olvasónak, lesz még sok teszt. :)

2 megjegyzés:

  1. Kedves Rita! Most találtam csak rá a blogodra és imádom! Lehet, hogy eezen bejegyzésed óta már ismered, de szeretettel ajánlom neked a skinsmart weboldalt, ahol itthon is vehetsz Paula's Choice termékeket, valamint magyar kémiai hámlasztókat. (Geek & Gorgeous) Illetve itt bukkantam rá egy olyan hidratálóra szintén PC, ami nem csak hidratál, de fényvédő is van benne és enyhén színezett, ezért én nyáron ezt használom alapozó helyett. (esküszöm nem szponzorálnak :)
    üdv: Kriszta

    VálaszTörlés

Keresés ebben a blogban

További bejegyzések