Vegán torta vaníliakrémmel

Vaníliás-epres mandulás torta, de Oroszkrém tortának is megsüthetitek, ha mandula helyett mazsolát szórtok a rétegek közé. :)
#vegántorta #tudatosmetropolita #vegánpiskóta

Vegán piskóta:
- 20 dkg liszt
- 8 dkg cukor
- 1 csomag sütőpor
- 1 kávéskanál szódabikarbóna
- 1 citrom leve
- 1,5 dl napraforgó olaj
- 2 dl szoba hőmérsékletű növényi tej (szójatej)

Kézi robotgép habverőjével 2 perc alatt csomómentesre keverem és mehet is a sütőpapíros formába. Minden alapanyag legyen szoba hőmérsékletű! Előmelegített sütőben kb 180°C-on 20-30 percig sütöm. Tűpróbázzátok, mert gáz és villanysütőben is működik. 2 és 3 lapra is vágható ha kihűlt. 🙂

Krém (főzött krém):
- 3 dl szójatejbe megfőzök 1 cs vaníliás pudingport
- 20 dkg szobahőmérsékletű margarint 10 evőkanál porcukorral kikeverek
Ha kihűlt összekeverem a két részt. Ha meleg a puding, akkor ki fog csapódni!
Végül 2 dl felvert, Meggle decort kevertem a krémbe, a rétegek közé pedig szeletelt pirított mandulát szórtam.
Anyukám születésnapjára egy mini formában készítettem a tortát, kb felezve a receptet, de nektek az eredeti méretben írtam le mindent. <3


Még több növényi receptért kövessetek Facebookon és Instán>

1 megjegyzés:

  1. Sziasztok! Aki megcsinálta nem lett nyers állagú? Megsütöttem, de olyan, mintha olajban tocsogna és nyers lenne.

    VálaszTörlés

Keresés ebben a blogban

További bejegyzések