Tudatos Hétköznapok + szezonális DIY

Tudom, hogy már nagyon adós vagyok új bejegyzéssel, de mostanában éjszakába nyúlóan szappanrecept írással, és szappanos tanulással töltöm minden szabadidőm. Mivel ez nem egy szappanos blog, nem akartalak állandóan ezzel traktálni benneteket, így ez a cikk sem erről fog szólni. Ma a növények kapják a főszerepet.

De mivel én a tudatos életmód kapcsán találtam erre a fantasztikus szappanos hobbira, és erre cseréltem a drogériába lófrálós, minden akciós és állatkísérletes cuccot beszerzős, fenntarthatatlan szórakozást, így azért lesz majd szappan bejegyzés, képekkel és alkotásokkal, ha érdekel benneteket. Addig is olvassátok el személyes tapasztalataimat a Belevágjak e? című bejegyzésben sok hasznos infóval, és a Bevált szappanreceptem cikket a témában. De most térjünk rá a növényekre.

Jöjjön az Őszi DIY

Mostanában mindenfele kis piros erős paprikákat vélek felfedezni. Igen most szezonja van, szinte minden piacon kapható, de akinek van kertje az, vagy nevel cserépben ebből a csodás kis növényből, az tudja miről beszélek. 

Mindenkinek ajánlom, hogy készítsen belőle PAPRIKAFÜZÉRT, mert gyönyörű, itthon termesztett, így nem terheli a környezetet a szállítással sem, sőt ez nem egy használhatatlan dísz, hisz kárba egy szem sem megy. Ami nem kerül a tél folyamán erőlevesbe, azt később, ha teljesen megszáradt, egyszerűen ledarálhatod, így lesz házi, pirospaprikád. Gömbölyű, apró, hegyes...mind fantasztikusan mutat. Én kevertem a különböző formákat, alkossatok bátran.



Mire lesz szükséged?

- egy vastagabb, hosszabb tűre
- vastag piros cérnára, vagy hímzőfonalra
- 1 füzérhez 5-10dkg paprikára (kb 100Ft/10dkg) 


Indulhat a fűzés

Azt azért elmondom, hogy nekem felért egy ajak fiatalítással a fűzés, mert a kapszaicin erős vérkeringés fokozását első kézből tapasztalhattam, ahogy 2 füzér közt befűztem a cérnát. Szóval szemekre vigyázni! :)

Én úgy kezdtem a fűzést, hogy felrögzítettem egy nagyobb paprikát és azt "körbevarrtam" kisebbekkel, hogy jól mutasson alulról, ha majd felakasztom.
Szerintem szebb, ha ritkábban fűzzük, a vastag cérna, úgyis megtartja a paprikákat, így oda állítod, ahol neked tetszik. Én először sűrűre fűztem, de nekem úgy nem tetszett. Ezt aztán lógathatjátok lefelé, ahogy én, a konyhában vagy felfüggeszthetitek vízszintesen is, ha nektek úgy tetszik. 

Vidám Tudatos paprikázást.

Fogadj örökbe egy növényt

Személy szerint élőlény imádó vagyok. Szeretem az állatokat és nem kevésbé a növényeket is. Az állatok világnapja alkalmából, múlt héten még kengurut is simogattam, mikor elmentünk meglátogatni az állatkertből örökbefogadott süninket. És nem maradhat ki, hogy a cicám az örök szerelmem, de a kutyánkat is hasonlóképp imádom.


De hogy lett az új albérlet ilyen gyorsan tele növényekkel? 

Egyszerűen örökbe fogadtuk őket, ha már állatot nem tarthatunk, teljen meg így élettel a lakás. Az egész úgy kezdődött, hogy facebookon, valaki költözés miatt felajánlotta a virágait, amit már nem tud, vagy akar magával vinni. Aztán miután jelentkeztünk érte, már minden jött magától. Egyre többen ajánlották fel, a számukra felesleges virágokat, így hamar lett egy tucat virágunk. Jelentem mind nagyon jól érzi magát, és szinte az összes hajtani kezdett, hisz itt már nem megtűrt növények, szívesen a gondjukat viseljük, ha már egyszer örökbe fogadtuk őket.


Feleslegesből, a szoba kaspós dísze?

Azt mindenképp szerettem volna elmondani segítségül annak, aki nem meri átültetni akármikor a virágait, hogy kivétel nélkül túlélték az egy hónappal ez előtti átültetést, hisz ezek szoba növények, szerintem évszaktól függetlenül lehet őket ültetni. Mivel nálam mind színes kaspókba került, így kénytelen voltam mindet átültetni, a legtöbb nagyobb helyet kapott, talán ezt hálálják meg a látványos hajtással. 

Én soha semmit nem táp oldatozok, számomra érthetetlen, hogy egy növény ne tudna vegyszer nélkül élni, de szemmel láthatóan jól érzik magukat e nélkül is az új otthonukba. Bár azt elismerem, hogy egy rakat, növénnyel elég vicces tömeg közlekedni, de csak ajánlani tudom, hogy szervezzetek virág örökbe fogadást, mert megéri.

 

Fűszerkert a konyhában, avagy a menta titka

Mindig tetszett az ötlet, hogy friss fűszerekkel legyen tele majd egyszer a konyhám, mert egyszerűen fantasztikusan mutat. Menta, bazsalikom, rozmaring, citromfű... kivétel nélkül, minden élelmiszer áruházba beszerezhető. De én eddig akárhányszor próbáltam hazahozni a mamám kertjéből, a gyönyörű mentából, vagy a boltból az ott még gyönyörű zöldellő fűszernövényt, az a konyhában azonnal pusztulásnak indult. 

Van ablak így a fénnyel nem lehet gond, át egyszerre sosem ültettem így a föld sem lehet probléma, a mentám mégis 1 hét alatt szinte teljesen meghalt. Aztán jött a nagy átültetés és a menta kikerül a külső ablakpárkányra, a levendula mellé a ládába, mondván kell a kaspó az új növényeknek, és ugye sosem dobok ki növényt, hisz élőlény. És a titok többé nem titok. Ezek egyszerűen csak kint szeretnek. Azóta ezer új hajtást hozott, az akkor elszáradt kóró, így ma költözött mellé a bazsalikom is, hátha hasonló csodát tud tenni vele is a természet. 

Külső párkányra vele, az ablak úgyis befele nyílik, ha fűszereznél.
Tudatos hétköznapokat Nektek.

Szeretnétek tudni, mivel takarítok, mosok olcsón, de tudatosan? Iratkozzatok fel a rendszeres olvasók közé egy kattintással, hogy értesüljetek az új bejegyzésekről. :) Ha kérdésetek van kommenteljetek a cikk alatt, vagy fejezzétek ki véleményetek egy pipával, a nektek tetsző lehetőségre kattintva. Tudjátok, regisztrálni és bejelentkezni sem kell, írjatok nyugodtan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban

További bejegyzések