Állatkísérlet mentes neszesszer- Hajmosás

Az állatkísérlet mentesség a blog fő témája, a tudatosságon belül, így mindenképp egy teljes neszesszer mustrát szeretnék Nektek bemutatni, melyből Ti is láthatjátok, hogy mindenre van alternatíva. A legtöbbet akkor tehettek a kozmetikai állatakísérletek ellen, ha tudatosan nem vásároljátok olyan cégek termékeit, melyek kísérleteket végeznek, vagy végeztetnek.
Már nem kerülnek a kosaramban. Az állatkísérletek és az összetevőik miatt is feketelistások.

Te tudod mit kensz magadra?

A legtöbb kozmetikumom, házi kence, natúr kence, és bolti alternatíváit már bemutattam Nektek az előző bejegyzésben. Ma a hajmosás témáját járjuk körbe, mert talán ez az egyik, leggyakoribb kérdés. Mindenkit megnyugtatok, a csajos világnak,  nagyon is vannak állatkísérlet mentes alternatívái. Semmiről nem kell lemondanunk, ha tudatosan akarunk élni, mindössze szemléletváltásra van szükség. A legnagyobb probléma szerintem, egyébként is az, hogy gondolkodás nélkül mindent megveszünk, amit a reklámokban látunk, anélkül, hogy tudnánk, mi van benne.  Tégy jót magaddal és ellenőrizd az INCI (összetevő) listát, tudd melyik cég, melyik gyártó gyártja a kozmetikumaid.
Hajmosás

Az én hajam egy általánosnak mondható csoportba tartozik. Zsírban tocsogó, vékony szálú, lelapuló lábonc volt, amiről természetesen csak én tudtam, mivel 2 naponta szorgoson mostam, balzsamoztam, hajtő emelőztem. Ma két dolog érintkezik vele mindössze, mégis van tartása, fénye és a hajmosást is sikerült, heti 1-2 alkalomra csökkenteni. Kevesebb macera, hisz ritkábban mosom, rengeteg spórolás, hisz fele annyiba sem kerül, környezetkímélés, állatkísérlet mentesség és cserébe fényes, dús, hosszú haj. Kell ennél több?

A legtöbb drogériás sampont kipróbáltam. A mellett, hogy nem váltak be, szinte mind állatkísérletes. Baba, Nivea, Elseve, L’oreal, Syoss, Avon, Ganier, Dove, hogy csak párat említsek, mind feketelistás, a kegyetlen állatkísérletek miatt.
Állatkísérletes márkák, amiket már nem használok.
Most sampon szappannal mosom a hajam, és tökéletesen bevált. Először én is kétes pillantásokat vetettem a szappanra, hisz még kézmosásra se használtam soha, most meg ezzel mossam a hajam?  Ma már el sem tudom képzelni szappan nélkül az életet, hisz magam is imádok szappant önteni. 

Először Olivia Natural rozmarin samponszappanját próbáltam ki, ami jól habzik, tökéletesen tisztít, magyar, így állatkísérlet mentes. Ma már a saját mignon samponszappanommal mosok hajat (lenti képen látjátok), ami a zöld dió macerátumnak hála fantasztikus hajápoló. A Mannának is van hajmosó szappanja, bár azt még nem próbáltam, az ára miatt.
Hajmosó mignon (diólevél főzettel), itt még a citromos máz nélkül.
Aki szeretne egy mignon samponszappant tőlem, az itt érdeklődhet.

Sampon alternatívák

Természetesen folyékony samponból is van alternatíva állatkísérlet mentesre, ha nem a Te utad a natúr irány vagy nagyon ódzkodsz a hajmosó szappantól. Minden esetre SLS mentes samponnal mossatok hajat, mert a túltisztítástól nagyon zsírosodik a haj, így ezek az agyonreklámozott samponok az  „olaj a tűzre” kategóriába tartoznak. 

Én a magyar, így állatkísérlet mentes, Tulasi ,SLS-mentes samponra váltottam először. Bár furcsa lehet elsőre, hogy szinte egyáltalán nem habzik, de meglátjátok így is nagyon jól tisztít. A Rossmann és a DM saját márkásai is állatkísérlet mentesek, kivéve a natúrnak mondott márkáik (Alverde és Alterra), minőségre egyébként sem a legjobbak, így nem is ajánlanám őket. A Balea és az Isana is jó alternatíva lehet, bár a babakozmetikumaik még jobb választásnak tűnnek, ha fontos számotokra milyen összetevőket tartalmaz a termék. Babylove és Babydream márkanév alatt találjátok ezeke.
Ne hagyd, hogy megtévesszen a babakozmetikum kifejezés, nem minden kímélő és minden mentes csak mert babáknak ajánlják…sőt. Ellenőrizzétek az INCI listákat, de ezek között tényleg vannak egész jó termékek, nem úgy mint a Jonson&Jonsonnál, ami ráadásul állatkísérletező nagyhatalom is. Ne a márkát nézd, az összetétel a fontos. INCI ellenőrzés!
Rájuk is gondoljatok! Őket se fürdessétek durva tenzidekkel, főleg ne illatos samponokkal.
Balzsam

Konkrétan a balzsamot, mint azt a nyálkás trutyit hajmosás után, már egyáltalán nem használom. Nincs rá szükségem, egyébként is szétpuhított, szálló, lelapuló, zsíros hajat eredményez, így még véletlenül sem kenek már ilyeneket a hajamra. Ebből is volt azelőtt mindenfélém. Volt, hogy a samponhoz tartozót használtam, volt hogy egy épp aktuális csodaszernek kikiáltott darabot, egyik sem hiányzik. Lefotózni se tudtam Nektek, mert már semmilyen nincs belőle otthon. 
Tudom, sokan fogjátok hiányolni, mert csak ezzel tudjátok kifésülni a hajatokat. Én is így voltam ezzel, de a szilikon hidd el nem barátja a hajadnak, csak széttörik és kiszárad tőle. Tincsenként bontsátok, lentről felfelé, ritka fogú fésűvel és menni fog. Hajpakolást használok, ha nagyon gubancos a hajam.

Hajmosó mignon citromos mázzal és almaecet.
Az én „balzsamom” az almaecet. Ezzel öblítek a samponszappan után, mert a lúgos kémhatás miatt, mindenképp öblíteni kell valamilyen savas oldattal. Nem büdös tőle a hajam és tökéletesen kiszedi a szappant. Szerintem ez a fényes, csillogó hajkorona titka. Hajfestés után is ajánlanak ecetes öblítést színtartósításra, így nem látom akadályát festett hajra használni, bár az én hajamnak ez a természetes színe és festve sosem volt, így személyes tapasztalatom nincs.

Ha először mosnátok szappannal hajat, ezt a cikket mindenképp olvassátok el, a samponszappanról. És mindig lavórban, kellő ideig mossátok ki a szappant a hajatokból, az ecet vagy citromlé segítségével.
Balzsam helyett pakolás

Ha ápolásra szorul a hajam kókuszolajos hajpakolást alkalmazok. Ez nagyon jó korpás hajra is, mivel a kókuszolaj antibakteriális. Csak hajmosás előtt alkalmazzátok, mert még a végeken is zsíros hatást kelthet, ha nincs jól kimosva. Nyugodtan keverhetitek ricinusolajjal, ha épp nagy hajnövesztésben vagytok, de bármilyen növényi olaj megteszi pakolásnak. Kimosni nehéz, biztosan többszöri mosásra lesz szükség, de aggodalomra semmi ok. Kijön és gyönyörű puha hajat hagy maga után. Én nagyon ritkán alkalmazom, de ha valaki imádja a hajpakolást, hát hajrá.

Aki nem szeretné növényi olajjal ápolni a haját, az választhat az állatkísérlet mentes, Kallos termékek közül is akár, nekem több fajta hajpakolásuk is megvolt. Hatalmas kiszerelés, kedvező áron és krémmánián is nagyon sok jó tapasztalatot olvastam róluk. Ha jól tudom a Müllerben kapható (saját márkás) CD termékek között is találtok hajpakolásokat és balzsamokat is, ezek is állatkísérlet mentesek.

Száraz sampon, Hajpor

Hajtő emelés, zsírtalanítás, lelapulás ellen szoktak használni száraz sampont. Nekem a Schwarzkopf, Got2b márkájának hajpora volt meg, ami a Henkel céghez tartozik és állatkísérletes. Egyébként úgy összeragad tőle a hajad, hogy borzalmas, szerintem rasztázásra alkalmasabb, mint hajtő emelésre. Állatkísérlet mentes alternatíva a DM saját márkás Balea hajpora, ami jóval pénztárca barátabb is.

Én már mindegyiket elhagytam és helyettük kukorica keményítőt használok, ha kicsit ki akarom tolni a hajmosást. Bármilyen étkezési keményítő megteszi. Csodásan felitatja a zsírt a fejbőrről, majd szépen kifésülhető a hajból. Akinek sötétebb haja van érdemes hozzákeverni egy kis holland kakaót, hogy biztosan ne maradjon fehéres por a hajában. Olcsó, környezet barát, állatkísérlet mentes.

Bocs a kép minőségért, telefonnal készült (nincs vaku).

Az én hajam titka a samponszappan és almaecet kombináció. Nektek mi vált be?
Nem használok se hajfényt, se lakkot, még alkalmakra sem.

Kommenteljetek nyugodtan, regisztrálni, bejelentkezni nem kell hozzá. A következő bejegyzésben az állatkísérlet mentes smink tippek következnek. Iratkozzatok fel egy kattintással, ha nem akartok lemaradni. ;)

10 megjegyzés:

  1. Nekem az egész tojásos hajpakolás az, ami egyszerűen gyönyörűvé teszi a hajam :) Felvert tojást kenek a kicsit vizes hajamra, és addig hagyom rajta, míg keményre szárad. Aztán lemosom, megmosom a rendes hajszappanommal, és a végén mindenképpen citromos vízzel, vagy ecetessel le kell öblíteni, mert a tojás filmrétegét csak az oldja le! Akkor is kell, ha amúgy a samponhoz/szappanhoz nem használnék. Én általában hetente szoktam csinálni, és utána mindig elképesztően csillogó és puha a hajam (érdemes randi előttre időzíteni ;) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tojást nem használok, mert vegán vagyok. :) Próbáljátok ki pakolásnak a lenmagot hajra, attól is nagyon puha lesz. Lenmagzselé, nézzetek utána, sokan használják. :)

      Törlés
  2. Szia! Én afrikai fekete szappant próbáltam, és a manna hajmosó szappanját, de mindkettő benne maradt a hajamban, tiszta trutyi lett tőle a fésű is, és érezhetően elnehezítette a hajam. Most szódabikarbónát használok, és bár szeretem, mégis vonzz, hogy megint neki essek a samponszappannak. De már azokon túl vagyok, amiket említettem. Szerinted egy sima körömvirágos szappan (manna) jó lehet, vagy mindenképp érdemes beruházni, mert más olajokból készül?
    (Én a gubancokkal pedig így küzdök meg: csak szárazan fésülöm ki, és tangle teezer szerű dm saját márkás hajkefét használok, tényleg sokkal jobb vele fésülködni!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Aliz!

      A hajmosó szappan annyiban más, hogy megpróbálják a lehető legtöbb olajat elszappanosítani benne. Készülhet ugyan azokból az olajokból, mint egy sima kézmosószappan, csak azokba álltalában szoktak hagyni elszappanosítatlan olajat (SAP), hogy jobban ápolja a bőrt. Ez viszont zsírosíthatja a hajat! Ha nem ilyen extra ápoló szappanról van szó, akkor bármilyen megteszi, a nem kifejezetten hajmosó is. :)

      A Mannán kívül is rengeteg magyar szappanos van, bár ők is szuperek, csak kicsit drágák. :) Én ajánlanám a Love2Smile pálmazsír mentes szappanjait, az Olivia Naturál, rozmaringos hajszappanját (tudtommal az is pálmazsír mentes), de többeket ajánlottam már ennek a cikknek a végén> http://tudatosmetropolita.blogspot.hu/2014/02/problemamentes-fejbor-zsiros-viszket.html

      Itt sok tippet is találsz, de alapvetően a titok, hogy egy lavórba mosd ki a hajad ecetes vízben. Nem elég ha csak leöblíted vele, én belehajolok és jól átmosom benne, majd rajt hagyom 10 percig és csak utána öblítem le. Vizesen még ragacsos, szárazon nagyon jó tartása lesz a hajamnak. :) Ha nagyon kemény a víz nálatok előfordulhat, hogy nem válik be a szappanos hajmosás, de az ecet szuperül lágyítja a vizet. :)

      Remélem tudtam segíteni, még több hajmosós tipp itt> http://tudatosmetropolita.blogspot.hu/2014/02/problemamentes-fejbor-zsiros-viszket.html

      Törlés
  3. Úgy látom, hasonló hajunk van (volt), nekem is nagyon sűrűn (naponta, két naponta) kell mosnom a hajam, ha nem egy hajléktalanra akarok hasonlítani. Most nagyon kíváncsi lettem a hajmosó szappanra, meg is kérdezem a "dealerem", hogy ilyet csinál-e, ugyanis az ekcémás bőröm miatt egy ideje csak az ő szappanjait tudom használni.
    Hozzáteszem, nem is próbáltam más termékeit, ha egyszer szobatársam volt koliban. :P
    Egyébként most hajmosás után én is kipróbáltam az almaecetet öblítésre, már nem először, de eddig még nem rendszeresítettem. Tényleg sokkal jobb, mint az a vacak, amit általában használok (már nem sokáig).

    Egyébként mennyi idő, míg a haj átáll a természetes dolgokra? Mennyi idő alatt érhető el, hogy hetente csak 1-2-szer kelljen hajat mosni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Natúr Lány!
      Fent van a hajmosó szappan receptje a blogon, akár te magad is megcsinálhatod. ;)

      Az almaecetet én is imádom, a balzsamot semmilyen szinten nem tolerálja a hajam, még aznap zsíros lesz. Azt nem tudom megmondani meddig tartott az átállás, mert én úgy voltam vele, hogy már nem érdekelt, sokat hordtam hajfánkot akkoriban és igyekeztem a legritkábban mosni.

      Plusz közbe vegán lettem, ami nem elhanyagolható, mert így a zsíros bőröm is vissza vett magából sokat. :)

      Most heti egyszer mosok hajat, a köztes időben pedig nem taperolom és nem fújok rá semmilyen hajformázót. ;) Én legalább egy hónapot adnék a próbálkozásnak. :)

      Törlés
    2. Köszönöm a tippeket! :)
      Ki fogom próbálni, amint alkalmam adódik rá (ezért sem állok neki mostanában a szappangyártásnak itthon).
      Hát, mi a Párommal eszünk húst, és nem is mondunk le róla, ennek ellenére vegyes és ekcémára hajlamos bőröm van (születésem óta), inkább idegrendszeri/lelki eredetű.

      Amúgy az arcomra szintén tökéletes volt a hígított almaecet (csak minimálisan öblítettem le), aznap nem zsírosodott, nem száradt a bőröm.

      Törlés
    3. Ha születésed óta problémás a bőröd, az nem valószínű, hogy lelki eredetű. Ha ekcémás vagy, a minimum, amit megtehetsz magadért, a tejtermékek teljes elhagyása. Mindennemű tejterméket, vagy minimális mennyiségben azt tartalmazó élelmiszert érdemes kiiktatni.

      A vegánsággal én semmiről nem mondtam le, csak a predán életmóddal járó felfoghatatlan mértékű kegyetlenségről. https://www.youtube.com/watch?v=nDLPma4DFX8

      Az almaecet hámlaszt; nyáron azért vigyázz vele, de egyébként is használj mellette fényvédőt. Jobbulást. <3

      Törlés
    4. A legpontosabb kifejezés, hogy ezt mondták nekem, hogy születésem óta van. Tapasztalatból tudom, hogy a tejtermékek nem feltétlenül befolyásolják, viszont idegesség vagy stressz hatására azonnal (max. két napon belül) megjelennek a tünetek.
      Naptejet amúgy is használok, tetoválás miatt elhagyhatatlan (szerencsémre, amúgy elfelejteném). :)

      Állattenyésztőnek tanulok és habár egyáltalán nem értek egyet jó néhány dologgal, úgy érzem, nem lenne értelme belemenni egy ilyen jellegű vitába.

      Törlés
  4. Értem, én csak arra értettem, hogy szerintem egy baba vagy gyerek nem lehet a stressztől, meg az idegességtől ekcémás. Mivel neked ez gyerekkorod óta van, valószínű nem ezektől. Hogy most a stressz előhozza vagy felerősíti a tüneteket az csak egy reakció. A tej pedig mindenképpen egy erős allergén, ami befolyásolhatja, felerősítheti a tüneteket. Ekcémára jó a sheavaj is (gondolom már próbáltad), de kívülről csak tünetet lehet kezelni, a kiváltó ok nem szűnik meg.

    A legtöbb híres, vegán élettörténet amit olvastam arról szólt, hogy állattenyésztők, hogy váltak vegánná a kegyetlenség láttán (pl: vegán hentes). A leghíresebb vegán könyvet a Kína tanulmányt is egy ex állattenyésztő írta, bár ő etika helyett, tudományos kutatásokra helyezte az érveit. Sajnos magyarul nem sok videó érhető el tőle, de épp ma tart előadást Magyarországon, talán lefordítják majd. :)Az ő története azért is érdekes, mert azt szerette volna bebizonyítani, hogy magasabb állati fehérje bevitel mellett egészségesebbek leszünk, de e helyett csak rákot, cukorbetegséget, szívbetegségeket talált. A könyve elolvasását mindenkinek ajánlom szeretettel, de legalább ezt a videó interjú magyarul vele> https://www.youtube.com/watch?v=enL1v9BMhnI

    Ha egyszer kipróbálsz esetleg egy 30 napos vegán kihívást, kérlek gyere majd vissza és mesélj az ekcémára gyakorolt hatásáról. A hajmosó szappanhoz meg kitartást, mert megéri. <3

    VálaszTörlés

Keresés ebben a blogban

További bejegyzések