Kézműves Szappantorta tippek, inspirációk, design

Íme a beígért sütiszappan áradat. Mivel a legtöbben arra szavaztatok, hogy szappanos bejegyzést tegyek fel, így most megmutatom a legújabb házi szappan alkotásokat. Gyertek inspirálódni, nézelődni vagy kérdezzetek bátran. Tudom, hogy sokan nem csak használni, de elkészíteni is szeretnétek őket, így fényképeztem készítés közben is, majd montázsokat tettem össze rövid feliratokkal Nektek.

A blog 1 éves szülinapjára készítettem.

Kókuszvajas mini szappantorta kakaóvajjal

Beszereztem egy kis tortaformát, amiben mostantól mini szappantortákat fogok csinálni. Ki ne örülne a szülinapjára egy személyre szabott kézműves tortának? Már csak az ismerőseim születésnapját kell beírnom egy hónappal előre a naptárba, hogy beérjen a szappantorta a nagy napra. Ezt a rózsaszín agyagos, azorubinos tortácskát 6 szeletre vágtam és szerintem igazán jól mutat. Mivel 1 éves lett a  blog (Tudatos Nagyvárosi Lány), ehhez méltón szuper csajos színekben pompázik a tiszteletetekre. Természetesen most is az összes szappan pálmazsír, állati zsír és tejtermék- mentes, ahogy az hozzánk illik. :)

A formát színültig töltöttem, majd a tetejére jött a díszítés, mert annak nem szükséges az oldalfal.

Itt még a formában.


Félbe, majd háromba, hogy minél egyformább legyen.

Igaz eredetileg 8 mini szeletet ad ki a forma, de nem akartam ennél jobban elaprózni.

Zabpelyhes- Mézes Szívből

Mintha a reggeli összetevőit sorolnám, mikor erről a tápláló méhviaszos szappanról írok, de valóban ilyen finomságokból állítottam össze. A mézen és zabpelyhen kívül kókuszvajat is tartalmaz, ezért is jelenítettem meg pár szívecske tetején a zab mellett a kókuszpelyhet is. Nagyon várom már, hogy kipróbálhassam, mert méhviaszt most használtam először, és be kell valljam, az illata rabul ejtett.


Előkészületek: ne felejtsétek őrölni a zabpelyhet mielőtt a masszához keveritek (a kis mozsár jó szolgálatot tett)

A Tündértorta Szappantörténete

A cupcake, az egyszerű kis muffin formákból kikerülve varázslatos dísze lehet, akár a fürdőszobádnak. Ha beérnek biztosan lesz, ami a mosdókagylóm szélén landol, hogy élménnyé varázsolja a kézmosást.


Mint ha egy Vintage Esküvő, party kellékei lennének ezek a szappan muffinok nem?

Nincs titok, a masszát addig mixeld, míg tejszínhab keménységű lesz, majd töltsd nyomózsákba és indulhat a móka.




Ha marad egy kis massza töltsétek fel a kis sütis formáitokat is.
Ilyen mutatós kávés süti lett belőle, málnahabbal.

Csipke és báj

Már rég tartogattam ezt a darab csipkét, hogy majd egyszer egy szappan tetejét mintázza. Mi mást díszíthetne stílusosabban, mint egy púderrózsaszín, rózsaszín agyagos szappant? Hogy ne legyen ennyire egyszerű a történet, egy régebbi rózsaszín agyagos szappant felkockáztam és azzal díszítettem, a krémszínű réteget.

Csak nyomkodd a csipkét a puding állagú massza tetejébe, majd másnap húzd le.


Kopott elegancia vagy puritán egyszerűség

Akartam valami egyszerűt, de nagyon krémeset ebbe az olajfás szappanformába. Így született ez az olívaolajos, szójaolajos szappan, amit zöld agyaggal tettem cirmossá. Csak párat kevertem a masszán miután a pudingba szórtam a zöld agyagot, így apró zöld pöttyök díszítik a krémszínnel hanyagul keveredő zöld masszát. Tőlem szokatlan módon még illatot is kapott, eukaliptusz illó formájában, csak, hogy tökéletes legyen zsíros bőrre.

1 kanál parajdi só ment a lúgoldatba (a só keményíti a masszát)

Igazi olíva színe lett.

Latte Melange

A kedvencem talán, ez az ínycsiklandozó mézes kávé lett, tejhabbal. A feszes bőrről pedig nem csak a kávé, de a ránctalanító szőlőmagolaj tartalma is gondoskodik, az ápoló méhviasz mellett.


Egy kanál cukor sosem árt, javítja a habzást. Mintha sütit sütnénk, keverd a lúgba.

Érdemes megformázni frissen a szappanvégeket, akár ilyen kis fahéjrudakra, később ilyen díszítés lehet belőlük.

A tetejét kanállal formázhatjátok, ha a massza már puding állagú, de még fényes.
A habba is kevertem egy leheletnyi őrölt kávét, a többi a díszítést szolgálja.


Remélem tetszettek a legújabb szappanok és kedvet vagy inspirációt kaptatok a szappanozáshoz. Ha kérdésetek van tegyétek fel kommentben, nem kell hozzá bejelentkezni. 


A szappanok 1 hónap múlva lesznek használhatók, addig jól szellőző papírdobozban érnek. Privátban továbbra is a freedomprincess22@gmail.com e-mail címen tudtok írni nekem. 

Még egyszer boldog szülinapot nekünk! :)

Ha megtiszteltek a bizalmatokkal és tetszett a bejegyzés az oldalsávon tudtok feliratkozni rendszeres olvasónak. :)

4 megjegyzés:

  1. De gyönyörűek! :) Gratulálok, nagyon ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Anita! Nagyon kedves vagy, ez Tőled külön elismerés. :)

      Törlés
  2. Júj de nagyon gyönyörűek! !
    Ügyes vagy nagyon! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Leila! Aranyos vagy, mindig örülök, ha küldtök valamilyen visszajelzést, hogy ne csak magamban írogassak itt a blogon. :)

      Törlés

Keresés ebben a blogban

További bejegyzések