Vegán Húsvéti Menü

Paradoxon ugye? De nem is annyira, ha belegondolunk, hogy az emberek többsége böjt nélkül húsvétol. Annak sincs több értelme. Szokás, szabadnap, közös családi ünnep...minden esetre valamit enni kell, így megmutatom én mit tettem a vegán húsvéti asztalra. Sokan talán el sem tudják képzelni, hogy néz ki ez az ünnep, hús, tojás és tejtermék nélkül, de mindennek van egészséges, növényi alternatívája.


Leírom, honnan szerezhetitek be a hozzávalókat legegyszerűbben, mert nem biztos, hogy mindenki tudja. Az összetevők lehet, hogy első hallásra furcsák lesznek valakinek, de higgyétek el a vegán konyha a legolcsóbb a világon, csak máshogy csoportosítja a konyhapénzt. Ez persze egy ünnepi menü...

Vegán Tojássaláta

Ízre és illatra is megtévesztő a hasonlóság, pedig ez tofuból készült. A recept glutén-, laktóz- és tojásmentes.


- 1 natúr tofu (apró kockákra vágva/ Lunter márka Tescoból)
- növényi joghurt vagy tejföl (pl: Joya/Tesco)
- tojásmentes majonéz (Aldi)
- csipet só, bors, kurkuma, cukor/édesítő
- fekete/kénes só (ettől brutál tojás íze és szaga lesz/ Ázsia Bt)
- újhagyma és angol zellerszár apróra kockázva


Köles Körözött

Ehetitek kenyérrel, kaláccsal, én néhány kibelezett paradicsomot is megtöltöttem vele.

- 1 csésze köles (3x mennyiségű vízbe megfőzve)
- só, paprika, kömény
- citromlé
- 1 kanál mustár
- lila vagy újhagyma és fokhagyma
- opcionális: olaj/ kókuszvaj , 1 kanál szójatejföl (ezzel lehet lazítani vagy vízzel állíthattok az állagán)

A recept gluté-, laktóz-, tojás-, és szójamentes (ha nem használtok hozzá szójatejfölt).
"Sajtkrémmel" töltött cukkini tekercsek

Én vettem vegán sajtkrémet és ebbe belemorzsoltam egy csemege tofut. A tofu szójasajt így tökéletesen alkalmas erre. Ha nem találtok vegán sajtkrémet, ízesítsétek csak a tofut, vagy töltsetek a cukkinibe tofu körözöttet.

- zöldségpucolóval gyaluljátok le a zsenge cukkinit és sózzátok be (ettől megpuhul)
- morzsoljátok le a tofut (Lunter/Tesco)
- vegán sajtkrém vagy szójatejföl vagy a tofu egy részét turmixoljátok le sörélesztő pehellyel (ettől sajt íze lesz/ Naturganik márka pl: Herbaházból)
- só, citromlé és ha körözöttet szeretnétek sajtkrém helyett akkor fűszerpaprika és kömény
- hagyma, petrezselyem
- ha keményebb állagot szeretnétek 1 teáskanál útifűmaghéjat keverjetek a masszába, de ha nem hígítjátok túl, erre nem lesz szükség


Majonézes/Veganézes Krumpli

Ecetes krumplisalátát is csinálhattok, az alapból vegán, de mivel úgyis bevásároltam növényi tejfölből így szerettem volna felhasználni.


- héjában főtt krumpli felkockázva
- növényi tejföl (pl: Tesco)
- tojás-mentes majonéz (Aldi)
- só, bors, újhagyma, petrezselyem 


Avokádókrém/ Guacamole

Ünnepnap előtt hihetetlen leárazások vannak a bolt zöldség részlegén, a teljesen érett, puha avokádót fillérekért vettem.

- villával áttöröm az avokádót
- fél apró kockákra vágott paradicsom
- negyed lila hagyma kockázva
- fél citrom leve
- fokhagyma
- petrezselyem vagy koriander
- Tipp: ha ti nem szeretnétek, hogy megbarnuljon, turmixoljatok le frissen párolt zöldborsót és keverjétek bele


Vegán füstölt finomságok

A gabona kolbász füstölt paprikával van ízesítve, a sonka búzahúsból van (búzasikér/búzafehérje/szejtán, ki hogy ismeri), a növényi sajt kókuszvajból készült, a reggeli kakaóhoz rizstejet használtam(Lidl/Aldi/Tesco...). Ezeket én is most kóstoltam először és őszintén szólva megvagyok nélkülük hétköznap, inkább a család szemét nyugtatja, ha ilyen is van az asztalon. 


Persze ezeket akár minden nap is lehet fogyasztani, ha valaki szeretné, én nem szoktam, de láthatjátok a piac tökéletesen felkészült a vegánokra. Már a Tescoban is kapható vegán felvágott, virsli, töpörtyűkrém (hagymatepertővel)... a laktózmentes hűtőpultban keressétek.

Bio boltban minden beszerezhető.
Vegán Mogyorós Fonott Kalács

Húsvét nincs fonott kalács nélkül. Legközelebb nem csak a tetejét szórom meg pirított mogyoróval, hanem a tésztájába s gyúrok, mert nagyon finom.

Recept:
- 2 dl langyos víz+csipet cukor vagy növényi tej (én 3 evőkanál zabpelyhet turmixoltam fél liter vízzel, kis só, cukor és olaj és kész a zabtej)
- ebben futtatok fel 25g élesztőt (fél kocka)
-300g liszt
-120g vegán margarin (Lidl/Vita D'or pálmazsírmentes margarin)
- 3 kanál cukor/édesítő
- csipet kurkuma (színe miatt, de ne toljátok annyira túl mint véletlen én :D )

Tetejét kenjétek meg kurkumás növényi tejjel vagy margarinnal és agave-, vagy cukorsziruppal, hogy rátapadjon a pirított török mogyoró.
Mindenből csak egy keveset, akkor is fantasztikusan változatos lesz a tányérunk.
Nyers Bounty Torta

Mivel mi szülinapot is ünnepeltünk, készítettem egy nyers vegán tortát. Sütésmentes, így csak egy turmixgép kell hozzá. A nyers torták nagyon tömények, ezért apró szelet is elég belőlük. Egy gyümölcsös réteg lazíthat az állagán, vagy megpakolhatjátok ti is friss gyümikkel a tetejét.


Alaphoz:
- 100 g kókuszreszelék
- 50 g mazsola /datolya (akár vegyesen, 1 estére beáztatva)
- 3 kanál holland kakaó
- 1 kanál kókuszolaj

Fehér réteg:
- 100g sótlan földimogyoró (beáztatva)
- 200g kókuszkrém (kókusztej konzerv tetejéről csak a kemény réteget szabad leszedni)
- 3 kanál kókuszolaj
- 8 kanál porcukor/agave szirup 
Ezt turmixoljátok le, majd keverjetek hozzá;
- 100g kókuszreszelék (beáztatva és kinyomkodva)

Teteje:
- áztatott datolya
- holland kakaó
- kókuszolaj
- étcsokiba mártott gyümölcsök


Remélem sikerült megmutatnom, hogy egy kegyetlenségmentes, vegán ünnepi asztal, milyen sokszínű és szép lehet. A receptek akár hétköznapra is elkészíthetők, a szendvicskrémnek, reggelinek is szuperek, remélem kipróbáljátok valamelyiket.

Tojásmentes, egészséges, vegán húsvétot kívánok Nektek jövőre. <3
Ne felejtsétek menteni a recepteket Pinteresten>>>
Egészségetekre! További kegyetlenségmentes receptekért, állatkísérlet-mentes kozmetikum és smink tippekért, tudatos életmód inspirációkért csatlakozzatok Facebookon>>>

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban

További bejegyzések