Tojásfestés DIY (tojásmentes)

Idén nem festek igazi tojás, a tudatosság nevében. Már többször leírtam miért ne használjatok tojást, de nem szándékozlak borzalmas, kegyetlen videókkal sokkolni benneteket élve bedarált kakasfiókákról, amik a tojásipar "haszontalan melléktermékei" és nem mutatok toll nélküli szerencsétlen pipiket sem, mert ezeket ti is 1 perc alatt megtalálhatjátok a keresőben, ha informálódnátok tojás témában.

Csillámpor/ tapétaragasztó/ műanyag alap.

Húsvétkor a legtöbben ipari mennyiségű tojást vásárolnak fel és sonkával ünneplik a böjt végét, annak ellenére, hogy böjtölni a legtöbben nem szoktak az ezt megelőző időszakban. Ha mást nem is teszel az állatok érdekében, legalább 3-es kódszámmal kezdődő jelölésű tojást ne vásárolj, mert az a kegyetlen állattartást jelöli. Ellenőrizd a piacon is a kódokat, mert nem minden az, aminek látszik és a farmtojás feliratú doboz sem látott farmot legtöbbször sajnos. Valamint lehetőleg ne ajándékozz élő állatot, mert a gyereknek játék kell és egy élőlény nem az. 

Öko Tojásfestés

Mondanom sem kell, hogy számtalan lehetőség közül választhatsz, ha maradandót szeretnél alkotni. Ha jövőre is szeretnéd elővenni az alkotásokat, beszerezhetsz tojás alakú hungarocel, fa, műanyag, papír vagy akár üveg alapokat. Mivel én nem szándékoztam túl nagy hangsúlyt fektetni a húsvéti dekorációra, hisz húst nem eszem, sosem volt kedvencem ez az ünnep, ez után sem lesz, így az itthon megtalálható alapanyagokból gazdálkodtam az újrahasznosítás jegyében.

Húsvéti fűszeres kosár. Bazsalikom és menta.
Kindertojás belsők/ automatából tekerhető játékok dobozai, tökéletesek a mókához. 

A tojás alá közvetlenül raffiaszálból kötöttem masnit, de színes selyemszalagokkal még mutatósabb lehet.
Kicsit beragasztottam, amelyik csúszkált.

Leszárított rózsa szárára tűztem, de hurkapálca is tökéletesen megteszi és persze akasztót is csinálhatsz rá.

Ezt még a gyerekek sem fogják összenyomni/ törni festés közben.

Ennél olcsóbb alternatívát el sem tudok képzelni.

Az újrahasznosítás mindenkinek jó.
Én lefújtam őket fehérre festés előtt, de maradhatnak színesek is.

Ha már úgy is elő volt az akrilfesték, egy kis móka.

Végül mentek a fűszernövény kosárba az ablakba.

Tudom, hogy Ti szebben és kreatívabban is ki tudjátok festeni őket, én csak a figyelmet szerettem volna felhívni ezzel, a tojásgyártás borzalmaira, mindenféle sokkoló videó nélkül. És ha nem tetszik az eredmény, nem vesztettél semmit, hisz szórakoztál egy jót, az eddig semmire nem használt kis "dobozkákkal". A festés pedig bónuszként egy nyugtató, kreatív tevékenység. Ha akrillal fested simán bírja majd az öntözést és legrosszabb esetben is lesznek díszes, növénytámasztó karóid.

Itt mindent megtudhattok a tojásról, amit csak szeretnétek>>>

Díszíteni úgyis csak a kifújt tojáshéjakkal szoktuk

Tudom, hogy sokaknak eszébe jut majd, hogy úgyis kellenek az ünnepi sütikhez a tojások, ezért mutatok egy fantasztikus sütit, ami nem csak tojásmentes, de még egészséges is, érdemes kipróbálni mindenképp.

Receptet itt találtok hozzá>>>

Ha szeretnétek iratkozzatok fel rendszeres olvasónak, az oldalsávon fent a "Feliratkozás a webhelyre" gombra kattintva.

Hamarosan jönnek a legújabb szappanreceptek is>>>

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban

További bejegyzések