Kreatívan csomagolt DIY ajándékok

Ma megmutatom Nektek, hogy csomagoltam be idén a saját készítésű ajándékokat, amikről már olvashattatok itt a blogon. Készítettünk fürdőgolyót, sütiszappant, hófehér szódabikarbóna díszt, design kockacukrot és bonbont, így volt mit kreatívan csomagolni. Mutatok egy egyszerű arcpakolás és arcradír receptet is ma, mutatósan csomagolva. Mivel ezeket Ti is bármikor újra elkészíthetitek, nem csak karácsonykor lehet szükség ezekre a csomagolási tippekre.


Desig Kockacukor- Befőttes Üvegben

Könnyen készíthetsz mutatós kockacukrokat, teázni, kávézni szerető ismerőseidnek, amiket kreatívan díszített befőttes üvegben adhatsz át. Ez nem csak szép, de praktikus cukortartó lesz a későbbiekben is.


Amire szükséged lesz:  (/ vagy)

- befőttes üveg
- csipkedarab/ horgolt terítő/ esetleg kisméretű tortapapír
- tapétaragasztó/ decoupage ragasztó (olcsó hígított PVA)  
- akrilfesték (ha festenéd a tetejét)

Egy régi terítőből vágtam ki.

A tetőket akrilfestékkel kentem le.


Házi Sütiszappan- Sütőzacskóba

A szappanoknak valamilyen szellőző csomagolás kell, nem szabad őket légmentesen lezárni. A sütiformát érdemes átlátszóan csomagolni, így a befőző celofánra esett a választásom, a hagyományos, virágárusnál kapható celofán helyett. Persze télen sehol nem kaptam befőző celofánt, sütőzacskó meg pont volt itthon. Tökéletesen megfelelt a feladatra, még vékonyabb is a hagyományos celofánnál, így könnyebb vele a csomagolás.
Amire szükséged lesz:

- befőző celofán/ sütőzacskó
- természetes zsinór/ raffia szál
- cellux (nekem rózsaszín dekortapaszom volt, de lehet mintás, vagy átlátszó is) 


Fürdőbomba- Pezsgőspohárban 

Sok mini méretű fürdőbombát csináltam karácsonyra, mert ezek össze csomagolva több színben, nagyon mutatósak. Levehető aljú műanyag pezsgőspohárba csomagoltam belőle, de üveg pezsgőspohárba is el tudom képzelni, hisz ez egy pezsgő fürdőbomba.

Persze saját készítésű (szalvétatechnika) dobozban is jól mutat.
Amire szükséged lesz:

- pezsgőspohár
- celofán
- cellux
- zsinór/ raffia szál  
- karton (a címkézéshez) 

Szódabikarbóna dísz

Karácsony előtt csináltunk hófehér díszt szódabikarbónából, amit használhattok karácsonyfadíszként, ablakba füzér dekorációként, de feldobhatjátok vele a csomagolást is. Én a celofánba (sütőzacskó sarkába) csomagolt, mini fürdőbombák csomagolását dobtam fel a megmaradt szódás díszekkel.


Amire szükséged lesz:

- raffia szál
- szódabikarbóna dísz
- karton papír és lyukasztó (címkéhez)



Házi Bonbonok- Tortatálon Muffin papírban 

A marcipános bonbonok készülhetnek szilikon formában, vagy akár forma nélkül is. Az íz mellett a tálalás is fontos, így én ezeket egy üveg tortatartón adtam át. Könnyű dolgom volt, mert anyukámat ajándékoztam meg vele, de ez a muffin papíros csomagolás, bármilyen tálcán feldobja ezt a vegán finomságot.



Amire szükséged lesz:

- mini muffin papírok
- tortapapír


Arcpakolás és Arcradír- Befőttesüvegbe rétegezve

Arcpakolást nem nehéz otthon összeállítani, csak össze kell szedni, mi az ami jót tesz a bőrünknek és eláll huzamosabb ideig. Én egy por állagú arcpakolást állítottam össze, amiből aztán a kellő mennyiséget, csak egy kis vízzel kell kikeverni és már kenhető is fel. Ezt tettem színek szerint rétegezve dekoratív, mini befőttes üvegbe. Az arcradírt rétegezés után, jó minőségű olajjal öntöttem fel, így sokáig ideig eláll.


Amire szükséged lesz:

- mini befőttes üvegek
- raffia és kartonpapír (címkéhez)

Arcradír összetevői:

- őrölt kávé / kávé zacc
- lenmag (darálva)
- hidegen sajtolt napraforgó olaj
- csoki- narancs illat (opcionális)

Arcpakolás összetevői:

- zabpehely liszt
- rózsaszín agyag
- zöld agyag
- lenmag őrlemény
- kurkuma
- rizsliszt  
- kakaópor (cukrozatlan)
- kubabebors illóolaj (opcionális)


Ajándékba rengetegen vesznek kozmetikumokat, főleg karácsonykor látom, hogy tömérdek előre csomagolt (márka által összeállított) díszdobozba sorakoznak a személytelen ajándékok a kosarakban. Ezek legtöbbje állatkísérletes márka, pl: Nivea, Dove, Rexona, Schwarzkopf és még sorolhatnám.
Személytelen ajándék, állatkísérletes márka.
A fent említett összes DIY kozmetikum állatkísérlet mentes, környezet barát, natúr, így még a bőrünknek is jót tesz. Szépen csomagolva simán lekörözi a műanyag dobozos bolti társait küllemre is. Még a bonbon recept is vegán, így mondhatjuk, hogy bármelyiket ajándékozod, nem csak személyes ajándékot adsz, de tudatos döntést is hozol.



Ti milyen DIY ötleteket valósítottatok meg idén? És mibe szoktátok csomagolni az elkészült műveket?

Kommentben írjátok meg, hisz bejelentkezni sem kell hozzá. Ha szívesen követnéd a Tudatos Metropoliták blogját, iratkozz fel rendszeres olvasónak bal fent, egyetlen kattintással.

Olvasd el a legújabb DIY bejegyzést>>>


Még több ötletért csatlakozzatok Facebookon>>>

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban

További bejegyzések